Från idé till verklighet
Från elektronikdesign till app
Löser vi verkligen det verkliga problemet? Detta är en viktig fråga att ställa i ett projekt. Vi tror på kraften av Design Thinking.
Här börjar vi med att skapa empati för slutanvändarnas faktiska problem. Vi skapar hypoteser om vad det verkliga problemet är och vad vi tror skulle kunna vara en lösning. Genom experiment, proof of concepts eller prototyper verifierar vi om hypotesen är korrekt eller behöver justeras. Det som imponerar på användaren är det som ska byggas!
När vi skapar den slutliga produkten eller tjänsten använder vi agila metoder som Scrum eller Kanban. När våra lösningar ska överföras till produktionsläge använder vi oss av DevOps koncept och idéer.
Kärnkompetenser
Inbyggd utveckling
Nästan allt styrs av kod nuförtiden. Att skriva kod för inbyggd elektronik är inte trivialt.
Effektivt och litet
Det finns så många andra saker att tänka på om man vill ha en effektiv och säker Internetanslutning.
Saker som är så speciella att du behöver utvecklare med en särskild uppsättning färdigheter för uppgiften.
Moln och backend
I backend av ett system händer en hel del saker utan att användarna är medvetna om allt det hårda arbete som investeras.
Det fungerar bara
Det finns sällan något alternativ till att använda tjänster som tillhandahålls av de stora molnleverantörerna. Produktivitetsökningen och minskningen av behovet av specialkunskaper är enorm.
Detta är en av våra främsta kompetenser och de är nödvändiga i praktiskt taget alla projekt.
Elektronikdesign
Med unik elektronik som är utformad för att mäta eller kontrollera något kan vi skapa unika upplevelser.
Satser av prototyper
Vi kan skapa våra egna mönster och baka våra egna PCB-kort för att använda i en prototyp eller ett pilotprojekt.
När vi har rett ut problemen och sett till att den är redo för storskalig lansering låter vi en av våra partners för storskalig produktion ta över.
Affärsutveckling
Vi utvecklar inte saker för sakens skull. Vi gör det som är vettigt och utvecklar verksamheten såväl som tekniken.
Hitta de affärsmässiga skälen
Det är lätt att lockas av vacker teknik, produkter och möjligheter. För att inte bli lurade av detta försöker vi hjälpa våra kunder att hitta verksamheten i deras utvecklingsprojekt. Utan affärsmässiga skäl är en produkt eller tjänst dömd att misslyckas.
Prototypframtagning
Vissa säger misslyckas fort. Vi föredrar att lyckas snabbt!
Prototyper delar kunskap om problemet och lösningen.
Sann upptäckt
Med prototyper kan du upptäcka nya problem att lösa. Och detta är ultraviktigt! Upptäck tidigt.
Alternativet skulle vara att släppa en felaktig produkt.
Teamledare
Att valla en flock katter är inte lätt. Programvaruutveckling är en konstart och för att få ut något genom dörren behöver vi människor som kan leda.
Ingen dag är enkel
Även självgående team behöver någon som leder dem framåt. Inte genom att tala om för teamet vad och hur de ska göra saker. Det handlar mer om att vara en kompetent coach och leda vägen mot visionen.